sobota, 10 stycznia 2015

Jak zrobić roletę w 5 minut

Miałam kawałek materiału w gwiazdki, który wykorzystałam do zrobienia rolety do kuchni. Roleta jest bardziej dekoracyjna niż użytkowa. Nie wiem, czy można gdzieś kupić sam mechanizm "roletowy", w każdym razie z takim mechanizmem roletka byłaby już bardzo profesjonalna . Takie rolety samodzielnie wykonane, z pięknych tkanin mogłyby być niezłą alternatywą dla tych nieciekawych, sklepowych. A oto krótki kursik

1. Potrzebne będą: tkanina o szerokości okna z tunelikami góra/dół, pręciki do usztywnienia (ja użyłam metalowych od zazdrosek, można też kupić pręciki bambusowe do kwiatów dostępne w sklepach i działach ogrodniczych), dwie tasiemki do podwiązania. Do powieszenia użyłam zwykłych wieszaczków na drzwi, które kiedyś kupiłam w jakimś markecie, ale można przymocować też na zwykłe haczyki do zazdrosek





2. Pręciki wsuwamy do tunelików i rolujemy dół






3. Przewiązujemy tasiemkami


4. ....i gotowe!


10 komentarzy:

  1. Piękne! Ja się chyba do Ciebie wprowadzę :) Joanna

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny a tak prościutki pomysł! trzeba mieć jednak Twoje wyczucie, żeby to tak ładnie w efekcie końcowym się prezentowało :) mechanizmy wszelkiego rodzaju do rolet są już dostępne, ale myślę, że większość z nas zachwyca się Twymi pomysłami bo są prościutkie bez nakładu finansowego i szybkie do wykonania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dodajesz mi skrzydeł :)

      Usuń
  3. Pomysł i wykonanie rewelacja, a końcowy efekt - fantastyczny!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł i materiał jaki piękny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! właśnie myślałam jak to zrobić..:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne! Podziwiam Panią za umiejętność wymyślenia takich rzeczy:) Ja akurat mam nowe okno w kuchni a w nim roletki brak :D:)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń