sobota, 1 sierpnia 2020

Stylowe starocie


    Jak wiecie bardzo lubię przedmioty z drugiej ręki. To nie tylko ukłon w stronę eko ale przede wszystkim poszukiwanie tego co niepowtarzalne. 
 Co pewien czas udaję się do magazynu ze starociami, gdzie wśród różnych zdawałoby się rupieci wyszukuję perełki. Nie są to nie wiadomo jakie antyki, ale przedmioty, które sprawiają, że wnętrze nabiera charakteru. Często szukamy pięknych dekoracji w drogich sklepach, a przecież wystarczy odrobina wyobraźni aby zobaczyć potencjał w tym, co wydawałoby się nikomu już nie jest potrzebne. Ja widzę w tych przedmiotach niemalże dzieła sztuki. Same w sobie są często bardzo stylowe i wprowadzają do mieszkania niepowtarzalny klimat. Czasami wystarczy je odpowiednio wyeksponować, albo używać w sposób nieoczywisty, z lekkim przymrużeniem oka. Tak jest w przypadku mojej kryształowej miseczki ( kiedyś kryształy kojarzyły się z luksusem), którą nabyłam z myślą o przechowywaniu cebuli :) 
   Bardzo lubię też wazon ręcznie malowany o pięknym kształcie. Kupiłam też  przeróżne, w tym mosiężne, świeczniki, złotą tacę na świece oraz doniczkę, nie do końca w moim klimacie, ale tak piękną, że i dla niej musi być miejsce. 
    Te drobiazgi, nie dość, że kosztują grosze, to sprawiają, że zwykłe mieszkanie w bloku staje się odrobinę niebanalne.



















10 komentarzy:

  1. Draga Alicja,
    O multime de lucruri dragute si utile! Fiecare cu povestea lui, gata pentru o noua viata! Imi place mult.
    Cele mai bune ganduri,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz te skarby tworzą nową historię :) Pozdrawiam serdecznie 💚

      Usuń
  2. Ja też Alu lubię retro przedmioty z duszą i trochę ich u siebie mam zwłaszcza z porcelany ćmielowskiej, ale kryształy też są. Twoja misa kryształowa jest cudowna. Terakotowa doniczka też super.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ćmielów też bardzo lubię. Tak wiele przedmiotów mi się podoba, muszę jednak zachować umiar przy wyborze, bo bardzo łatwo można zagracić mieszkanie :)

      Usuń
  3. Pie1kne przedmioty wyszukałaś i pięknie je zaaranżowałaś. Kocham starocie i kiedy tylko mam okazję zajrzeć na giełdę lub pchli targ - robię to z wielką przyjemnością:D
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One mają tak wiele uroku, że te zwykłe sklepowe już nie robią wrażenia :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Same piękne przedmioty widzę u Ciebie :) Ja też bardzo lubię takie stylowe starocie. Mam sporo rzeczy po mojej babci. Wkomponowały się ciekawie w nowoczesne wnętrze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie łączenie nowego ze starym jest najciekawsze :)

      Usuń
  5. Śliczna ta kryształowa miseczka!
    Uwielbiam takie oryginalne przedmioty.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pomyśleć, że kiedyś z chęcią pozbywałam się takich przedmiotów. Teraz je doceniam i podziwiam. Pozdrawiam :)

      Usuń