sobota, 11 listopada 2017

Zasłonki w kuchni

     Tytułowe zasłonki to bynajmniej nie te okienne, tu pozostaję twardo przy swoich zasadach (jak najwięcej naturalnego światła) i pewnie długo się to nie zmieni. U mnie zasłonki trafiły, zupełnie przypadkowo, do szafek kuchennych. W ubiegłym tygodniu wyłamał się zawias w jednych z drzwiczek i nie mogłam ich zamknąć. Szafki kuchenne, jak wiecie, są już wiekowe, więc co jakiś czas ma prawo coś tam się popsuć. Nie chciałam inwestować w nowe zawiasy, bo kuchnia stoi w kolejce do remontu ( zaraz po łazience), więc ratowałam się półśrodkami. Wymyśliłam sobie zasłonki. Wykonanie było całkiem proste. Miałam kraciasty materiał z sh. Wystarczyło tylko przeciąć na pół, obszyć i zrobić tunelik. Do zawieszenia posłużyły mi stare drążki od kuchennych zazdrosek ( czasami warto chomikować takie rzeczy).  Zasłonki nieco odmieniły styl tego pomieszczenia. Właściwie trudno mi go nawet nazwać. Jest tu teraz trochę bardziej sielsko, trochę rustykalnie i trochę skandynawsko, a więc wszystkiego po trochu.
     W salonie natomiast niewielka zmiana, choć bardzo mnie cieszy. Pamiętacie moją asymetryczną mini galerię na ścianie? Coś mi w niej nie pasowało, więc postanowiłam ją nieco uporządkować wprowadzając górną linię obrazków. Teraz jest znacznie lepiej. Obrazki tworzą spójną całość i bez problemu będzie można jeszcze coś dodać. Plusem białych ścian jest to, że dziury po gwoździach można w każdej chwili zagipsować i nie zostają po nich ślady, więc w każdej chwili galerię można zaaranżować inaczej.









Galeria



20 komentarzy:

  1. Szafki prezentują się bardzo fajnie. Super pomysł i fajny materiał.
    U mnie galeria jest w białych ramkach i się rozrasta :) Ale u mnie tylko zdjęcia :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę o zdjęciach, aby je wkomponować. Widziałam takie mieszane galerie i ciekawie to wygląda :)

      Usuń
  2. Zasłony nadały fajny klimat. Krata pasuje Ci w kuchni ;). Bardzo mi się takie rozwiązanie podoba :). Pozdrawiam Cię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że miałam ten materiał, bo inaczej miałabym problem :) Uściski :)

      Usuń
  3. świetne rozwiązanie dodaje przytulności takiego sielskiego klimatu, a kratka zawsze na topie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam problem, bo myślałam, że takie sielskie klimaty nie będą mi pasować, ale wyszło nieźle :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ślicznie się prezentują!!Nadają taki sielski charakter.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś myślałam o klimacie industrialnym, a tu klimat sielski i nawet mi się bardzo podoba :)

      Usuń
  5. Zasłonki pięknie dopełniają kuchenne szafki :) W ten sposób dodałaś kuchni retro klimatu. Galeria w salonie jest świetna, podobają mi się zwłaszcza botaniczne obrazki, super :))
    Pozdrawiam ciepło i niedzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz bardziej się przekonuję do klimatów retro, może pójdę dalej w tym kierunku :) Pozdrawiam, Aniu :)

      Usuń
  6. Uwielbiam zasłonki zamiast drzwiczek. Szafki wyglądają obłędnie. Galeria cudna i uświadamia mi, że muszę popracować nad własną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę wymusiła te zasłonki sytuacja, ale dzięki temu kuchnia jest bardziej oryginalna :)

      Usuń
  7. Bardzo praktyczny pomysł z zasłonkami do szafek kuchennych! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Szafki z zasłonka bardzo fajnie wyglądają. Super pomysł. Jesli chodzi o dekoracje scian to można to zrobić na wiele sposobów np. https://www.koelnerpolska.pl/zrob-to-sam/pomysly-na-niedrogie-dekoracje-scienne-zrob-to-sam-cz-ii/
    A Twoje obrazki wyglądają teraz bardzo ładnie. Z czasem sama zmiana ramek tez odmieni tą dekorację. Ja u siebie w ramkach mam hasła motywacyjne, które zmieniam od czasu do czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś hasło motywacyjne też by mi się przydało, coś wymyślę :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. O zasłonka wyszła bardzo ciekawie :)
    Galeria jest super - aż mam ochotę ze swoją coś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja galeria pewnie co chwilę będzie się zmieniać :)

      Usuń
  10. Bardzo przytulne i rystykalne te zasłonki.Brawo Ty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna kuchnia, klimatyczna i funkcjonalna. Pomysł z zasłonkami już od dawna chodzi mi po głowie, a widząc takie świetne efekty, jestem już pewna. Tylko ta szafka, którą chcę przysłonić jest narożna i nie bardzo wiem jak to technicznie wykonać, na czym tą zasłonkę zamontować żeby płynnie ją przesuwać, żeby było funkcjonalnie i estetycznie. Jakieś pomysły? Proszę o pomoc ��

    OdpowiedzUsuń