sobota, 2 grudnia 2017

Świecznik i kalendarz adwentowy dla zapracowanych

     Lubię dekoracje, których wykonanie nie pochłania zbyt wiele czasu, ale też nie obciąża zbytnio portfela, tym bardziej, że są to dekoracje " na chwilę". Lubię też wykorzystywać materiały recyklingowe, a w szczególności wszelkiego rodzaju słoiczki. Słoiki mają niesamowity potencjał a inspiracji w sieci na ich wykorzystanie jest całe mnóstwo. Szczególnie chętnie przeglądam Pinterest, gdzie można czerpać pomysły garściami. Właśnie tam znalazłam wiele inspiracji na świeczniki ze słoików. Ja miałam słoiki  o różnym kształcie (po oliwkach, jogurcie i koncentracie pomidorowym) i bardzo mi to pasowało do stworzenia świecznika adwentowego w minimalistycznym stylu. Czasu było niewiele, więc tylko nasypałam do szkiełek soli a talerz wysypałam orzeszkami. Wykorzystałam świeczki z zeszłego roku, więc jest bardziej eko. Cyferek już tutaj nie dodawałam, bo stwierdziłam, że już za wiele by się działo, a ma być przecież minimalistycznie.
     W przypadku kalendarza poszłam na łatwiznę i zrobiłam taki mniej więcej jak co roku. Zresztą, po cichu myślałam, że w tym roku mi się upiecze i nie będę musiała już go robić. W końcu trzynastolatki to już prawie dorośli, przynajmniej tak uważają. I tu się pomyliłam. Moje dziecko zakomunikowało mi, że marzy o takim kalendarzu ze słodkościami jak w ubiegłym roku. Trzeba było wziąć się do roboty. Kupiłam różne słodycze, na każdy dzień coś innego. Wykorzystałam resztki papierów jakie miałam i zrobiłam małe paczuszki. Wszystko wisi na gałązce, która jest takim moim "przydasiem" i zawsze się sprawdza w takich sytuacjach. W tym celu można też wykorzystać drewniany wieszak na ubrania. Całość przypomina mi nieco makramy w modnym stylu boho, więc jest bardzo na czasie:)









17 komentarzy:

  1. Świecznik i kalendarz super :) Oba w moim stylu. Też do świec adwentowych lubię wykorzystywać naturalne dodatki i różne szklane słoiczki. Orzechy laskowe dodają fajnego kolorytu.
    Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słoiczki jeszcze zbieram, chciałabym je jeszcze wykorzystać do zrobienia świeczników na stół :)

      Usuń
  2. Świeczuszki wyglądają obłędnie. Taki prosty pomysł, a efekt gustowny, cudny. Kalendarz też pełen uroku, aż by się chciało samemu taki zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie najprostsze materiały okazują się bardzo urokliwe :) w prostocie siła :)

      Usuń
  3. Wieniec wyszedł super! Byłam bardzo ciekawa jak to wygląda w słoiczkach - jest bardzo fajnie :))

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I najważniejsze, że wszystkie materiały są w zasięgu ręki a efekt natychmiastowy :)

      Usuń
  4. Super pomysł na świecznik adwentowy, sama chętnie wykorzystuję dary od Matki Natury, one zawsze się sprawdzają:)A kalendarz jest mega fajny i bardzo ładnie prezentuje się na białej ścianie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świecznik z orzeszkami to cos co mi sie podoba.Natura i jeszcze raz natura:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa jestem co jest w środku paczuszek. Świecznik fantastyczny. Lubię orzechy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do paczuszek włożyłam różne słodkości (na specjalne życzenie mojego syna). :)

      Usuń
  7. Świecznikiem totalnie podbiłaś moje serce. Taki delikatny, prosty, naprawdę genialna robota. Kalendarz na ceglanej ścianie prezentuje się pięknie. Coś czuję, że pomysł na świecznik wykorzystam u siebie już niedługo :). Ucałowania :).

    OdpowiedzUsuń